Programma

In 12 maanden een succesvolle sales professional

Sales professionals opleiden is een vak apart. Niet alleen omdat het eigenwijze mensen zijn, maar ook omdat het sales vak zich steeds verder ontwikkelt. Door alle sociale media en internet liggen er veel kansen om een netwerk van potentiële klanten te bouwen, maar is er ook veel veranderd ten aanzien van de rol van sales professionals. Deze ontwikkelingen nemen we als uitgangspunt voor het opleiden van een nieuwe generatie sales professionals.

Programma

Naast de basis principes van succesvol verkopen (gesprekstechnieken, accountmanagement, onderhandelen) komen ook social selling, zelfinzicht en non-verbale communicatie aan bod. Gastcolleges worden gegeven door experts op allerlei gebied (zoals inkoop), maar ook door de directeuren die zelf trainees afnemen in dit programma. U wordt als manager of directeur dus nauw betrokken bij de ontwikkeling van de trainees.

Dit uitgebreide en relevante programma legt de verbinding met de dagelijkse praktijk van de sales professional, en zorgt met de juiste begeleiding voor een snellere ontwikkeling. Daarmee realiseren junior sales professionals sneller hun targets. Dit werkt motiverend, en levert sneller resultaat op. Iedere maand geven ze in het kader van zelfstandigheid een terugkoppeling aan hun salesmanager over hun ontwikkeltraject. Na 12 maanden ronden we af met een examenopdracht en een certificaat Sales & Accountmanagement .

We werken elk kwartaal met een ander thema:

Ken het speelveld (Q1)

Om succesvol te zijn in sales is het belangrijk om zo snel mogelijk het speelveld te kennen. Denk aan kennis van het bedrijf, de producten, de klanten, de markt, de concurrentie. De volgende trainingen en workshops vinden plaats in Q1:

  • Introductiedag
  • Sales plan maken
  • Consultative Selling
  • Praktijkopdracht
  • Masterclass Social Selling

 

Ken jezelf (Q2)

Ken je persoonlijke kwaliteiten en zet ze effectief in om je doel te bereiken. Aan bod komen:

  • Persoonlijke effectiviteit TTI Success Insights (DISC)
  • Onderhandelingsvaardigheden
  • Bedrijfsbezoek en praktijkcase
  • Masterclass Onderhandelen met Inkopers

 

Maak de verbinding (Q3)

Gebruik alles wat je geleerd hebt in de afgelopen 6 maanden en breng dit naar een hoger niveau, in verschillende praktische situaties. Onderdeel van deze fase is:

  • Winnende offertes maken en presenteren
  • Consultative Selling praktijkdag (oefenen met echte situaties)
  • Masterclass non-verbale communicatie
  • Bedrijfsbezoek en praktijkcase

 

Laat zien wat je waard bent! (Q4)

Afsluiting van het opleidingsprogramma met een sales game en diploma uitreiking.

  • Overtuigend presenteren
  • Bedrijfsbezoek en praktijkcase
  • Salesgame
  • Diploma uitreiking

De sales trainees zijn door het jaar heen ruim 12 dagen met elkaar aan de slag om hun kennis en vaardigheden te ontwikkelen onder begeleiding van sales professionals en experts. Doordat zij elkaar regelmatig zien, leren ze van elkaar en ontstaat er een hechte band die later in hun carrière ook nog van waarde kan zijn.

Comments are closed.